Onderweg naar Australië - Reisverslag uit Manly, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Onderweg naar Australië - Reisverslag uit Manly, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Australië

Door: Aranka

Blijf op de hoogte en volg Aranka

19 Januari 2014 | Australië, Manly

Uitgezwaaid door onze familie en vrienden gingen wij met een weggeveegde traan eindelijk op avontuur. In onze gedachten: "waarvoor doen we dit eigenlijk?" stapten wij dapper het vliegtuig in. Na elf uur gevlogen te hebben tussen roggelenden mannen met verhalen dat zij op bezoek gingen bij hun Thaise vrouwtjes, drie slechte vliegtuigmaaltijden en vijf films later mochten wij eindelijk even de beentjes strekken tijdens de tankstop in Bangkok. De volgende vlucht was richting Taipei, hier ontmoeten wij de zogenaamde "mondkapjes", iedereen keek ons angstig aan dat wij er geen op hadden. In Taipei aangekomen gingen wij voor het eerst van ons leven in een "skytrain" een tram in de lucht, dit was een hele ervaring. Na vijf uur slaap en een opfris beurt verder gingen wij verder voor de laatste vlucht naar SYDNEY! In ongeveer 34 uur waren wij van Amsterdam naar Sydney gereisd. KAPOT waren we. Nog sneller dan de stewardessen en piloten waren wij door de douane en stond er een vrolijke jongen (op blote voeten!) ons op te wachten. Die nam ons mee naar een hostel in Manly (een wijk in Sydney). Het is hier prachtig; heerlijk weer: 27 graden, zon, zee, golven en de lijfspreuk: take it easy, wij voelen ons al helemaal thuis! Het is waar wat ze zeggen: hostels zijn erg gezellig, vol met leuke mensen.

• 19 Januari 2014 - 12:09

Ghita:

Hello wereldreizigers!

Wat gaaf .. jullie zijn er en... 27 graden is toch wel een TOP temperatuur :,) Leuk ook dat de blog werkt en we jullie eerste berichtje kunnen lezen. Papa en Kelvin zijn nu in Liverpool. 'Bier en voetbal' een prima combinatie toch, Daniel?! Ik ken een andere variant, maar daar hebben ze gelukkig geen tijd voor .. haha.
    Lieverds, veel plezier en kom lekker bij van de enorme reis
    Kus Ghita en groetjes van ons allemaal

• 19 Januari 2014 - 12:21

Tineke Van Der Haar:

Helemaal super dat het mogelijk is om jullie eerste reisverslag al te kunnen lezen en zo op afstand toch met jullie mee te kunnen reizen. Zon, zee - niet te vergeten de liefde - vrolijke mensen en nog heel veel reizen en bijzondere ervaringen voor de boeg! Geniet ervan! X

• 19 Januari 2014 - 12:36

Diana De Graaf En The Hol Family :

Hey wereldreizigers,
    Helemaal leuk om te lezen dat jullie reis goed verlopen is, zonder gekke toestanden;-)
    Nu genieten down under met geweldige temperaturen, mooie mensen en vooral elkaar!!
    Heel veel reisplezier en ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs van de Holly's

• 19 Januari 2014 - 12:40

Opa En Ania:

Lieve Aranka en Daniël,
    We zijn blij dat jullie goed aangekomen zijn! Wij vinden het geweldig dat we een bericht van jullie nu al hebben kunnen ontvangen. Het klinkt als een soort paradijs! :-) We wensen jullie erg veel van alles wat jullie beschrijven! Heel veel liefs en kusjes van Opa en Ania.

• 19 Januari 2014 - 12:45

Mariëtte (pottie):

Hi lieve schatten!

Wat super leuk om dit te lezen hahaha, klinkt als een spannende reis nu al!! Gelukkig heeft Pris het boekje nog kunnen brengen schat, mijn verhaaltje was nog niet helemaal af door alle miscommunicatie maar ik ben blij dat je toch een deel ervan kunt lezen!

Heeel veel plezier en ik denk aan jullie!

Veel liefs (ook van Asscher)

XXX

• 19 Januari 2014 - 12:57

Jelly Van Beusekom:

Hoi Aranka, wat een geweldige onderneming van jullie!! Geniet ervan en ik ga je
    Reisverslag bij houden. Heel veel plezier!! Peter en Jelly

• 19 Januari 2014 - 13:45

Priscilla:

Lieverds!! Ik ga jullie HELEMAAL volgen!! Wat een super verhaaltje nu al met nu al mooie ervaringen! Een goed begin van een spannend avontuur! Ik wil jullie vriendelijk verzoeken niet al te bruin te worden hihi! Ik heb nog geen nieuw nummer ontvangen of iets van een teken van leven hahaha! Geniet ervan lieverds!!! Dikke kus Priss!!

• 19 Januari 2014 - 14:37

Ik:

Wat zal dat apart zijn, jullie zijn gewend om in eigen land te kijken naar "vreemde" bezoekers, nu zijn jullie die "vreemde" bezoekers. jullie reis zal bol staan van de nieuwe ervaringen.

heerlijk en geweldig dat jullie dit samen beleven. een goed begin is het halve werk.
    dikke kussen van ons. heerlijk dat jullie blog er is en we veel mee kunnen genieten.

• 19 Januari 2014 - 14:38

Mama En Philip:

ik zie nu pas dat er alleen ik staat..., dat ben ik dus (hahah)

• 19 Januari 2014 - 15:12

Joop En Liesbeth:

Lieve Aranka en Daniël ,
    Wat een avontuur hebben jullie al achter de rug!
    En wat een lange reis!
    Kom even lekker bij van al jullie indrukken en rust lekker uit!
    Heel erg leuk om jullie op deze manier te volgen!
    Geniet van elkaar, van het land en van alle fijne momenten!
    Heel veel liefs en dikke knuffel van Joop en Liesbeth

• 19 Januari 2014 - 16:18

Monique:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Heerlijk 27 graden. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur. Groetjes Monique

• 19 Januari 2014 - 16:35

Miranda (collega Van Cisca):

Een geweldig avontuur, geniet er van !! En via dit blog reis ik gezellig met jullie mee........

• 19 Januari 2014 - 22:24

Karin & Geert:

Jeetje lieve Aranka en Daniël, wat een leuk begin van een reis..... En zo zie je, ook alle niet leuke ervaringen maken een reis leuk en voor ons maakt het het reisverslag ook lekker smeuïg. Als jullie zo gezellig blijven verslaan is het voor ons allemaal een genot om jullie te volgen.... Veel plezier nog....

• 19 Januari 2014 - 22:38

Aranka:

Lieve familie en vrienden,
    Wat leuk om al jullie reacties te lezen!
    Liefs vanuit Aussie

• 20 Januari 2014 - 08:20

John:

Hoi Folks,

Goed te lezen dat jullie goed in Australie zijn aangekomen.
    Voor ons zijn jullie gewoon een half jaartje van het noordelijk halfrond af,
    en kunnen jullie belevenissen gelukkig lezen op deze site.........
    Ik heb er weer een taak bij natuurlijk, de verslagen uitprinten voor opa
    en hem zo ook op de hoogte houden van jullie belevenissen.

Veel plezier en geniet !

John

• 20 Januari 2014 - 09:50

Merel:

Ha zo te zien hebben jullie al enige avontuurtjes beleefd! Ik ben stikjaloers op jullie maar dat was al bekend. Just enjoy!

• 20 Januari 2014 - 10:07

Ingrid Drost:

Hoi

leuk jullie verslag te lezen. Veel plezier.

gr. Ingrid

• 20 Januari 2014 - 11:26

Opa En Oma Van Der Kraan:

Lieve avonturiers,
    Gefeliciteerd dat jullie zo,n relax onderkomen hebben in je tijdelijke vaderland, Rust maar lekker uit van de vermoeiende reis. Liefs xxx Opa/Oma

• 20 Januari 2014 - 11:42

Opa En Ania:

Lieve Aranka en Daniel,
    Ja zo'n lang reis valt niet mee, maar goed om te lezen dat je het in Sydney zo goed getroffen hebben. Een leuk verslag om te lezen. Ga zo door dan kunnen wij een beetje mee genieten. Veel plezier. Liefs van Opa en Ania.

• 21 Januari 2014 - 17:22

Van Wim & Miep:

Lieve Aranka & Daniel
    Zo snel had ik jullie eerste bericht niet verwacht. Zijn jullie inmiddels al een beetje bijgekomen van de reis.De temperatuur is natuurlijk heerlijk vergeleken met ons kikkerlandje dus dat zal wel goed gaan. Veel plezier en voorlopig tot mails.
    Lieve groet Wim & Miep