Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Aranka

Blijf op de hoogte en volg Aranka

27 Januari 2014 | Australië, Sydney

Na drie dagen in het zonnige Manly te zijn geweest gingen we voor het eerst echt op pad met onze backpacks. We gingen vanuit Manly met de boot naar Circular Quay (de haven van Sydney). Op weg naar "King cross" de voormalig rosse buurt van Sydney. Hier stond ons nieuwe hostel voor de komende week op ons te wachten: Sydney Central Backpackers. Wat we toen nog niet wisten was dat dat het s'nachts werd omgetoverd tot een Jersey Shore paradijs, schreeuwende Engelsen en harde muziek maakten het onmogelijk om zonder oordoppen in te kunnen slapen. Sydney maakte het daarentegen helemaal goed, mooie botanische tuinen, een prachtige haven, het opera house, the harbour bridge, het enorme business district, het heerlijke relaxte leven en natuurlijk de warme zon. Bondi beach konden wij natuurlijk ook niet overslaan (waar we zelfs met dichte bewolking nog aardig verbrand waren), de toren van de harbour bridge bleek minder trappen te hebben dan wij dachten en je komt overal in de stad sportende mensen tegen. Ook in de Tarangoo Zoo was alles anders, alle Australiërs stonden de simpele leeuwen en olifanten te bewonderen terwijl wij de meest normale dieren volgens hen juist interessant vonden: kangaroos, walibi's boom kangaroos, bruine pandaberen, koala beren, tasmanian devils, vogelbekdieren en nog veel meer bizarre dieren en reptielen die je in Australië tegen kan komen. De dag erna was het Australia Day, een dag waarbij elke Aussie op straat te vinden is, koninginnedag is hier niks bij. Straaljagers, ferry races, kanonschoten en nog veel meer met als afsluiting een enorme vuurwerkshow van een half uur in Darling Harbour. Ja die Aussies weten wel hoe je de bevolking moet vermaken. Vandaag vliegen we van Australië naar Nieuw Zeeland, daar staat een camper voor ons klaar.

• 27 Januari 2014 - 08:19

Rijna:

Hi di Hi,
    wat een gezellig verhaal weer. zo leuk om te lezen.
    groetjes, Rijna

• 27 Januari 2014 - 08:29

Remco:

Lieve Aranka en Daniël,
    Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik heb de finale australian open gekeken op australia day. Dus ik heb een beetje het vuurwerk mee gekregen, zoals jullie in het echt hebben gezien. Dat van die dieren in de Zoo kan ik mij helemaal voorstellen. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.
    Groet Remco

• 27 Januari 2014 - 10:12

Mama (karin):

hey lieve saampjes, wat zien de foto's er schitterend uit! wat een belevenis, geweldig. het klinkt dat jullie het zalig hebben daar, met de omstandigheden en met elkaar. heerlijk om te lezen en te zien. liefs vanuit de winterse omgeving. XXX

• 27 Januari 2014 - 12:49

Oma:

Hallo allebei,
    Wat leuk om een bericht van jullie te ontvangen.
    Goed insmeren tegen de zon hoor,Hier regent het regelmatig,
    Heel veel plezier en tot het volgende bericht.
    Heel veel liefs oma xxxxx

• 28 Januari 2014 - 09:43

Wim & Miep:

Hallo wereldreizigers,

Leuk om jullie verslag te lezen en zo mee te lezen met jullie reis. Geniet maar heerlijk van het mooie weer en de avonturen tijdens jullie reis. Wat gaat het snel al weer door naar Nieuw Zeeland. we kijken al weer uit naar jullie volgende verslag. Dikke knuffel van Wim & Miep

• 28 Januari 2014 - 12:22

Opa (Henk):

Lieve Aranka en Daniel,
    Heel fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben en zoveel zien en beleven. Ook de foto's zien er geweldig uit. Ik hoop dat de vliegreis naar Nieuw-Zeeland goed gegaan is en dat jullie daarvandaan weer met net zo veel plezier verslag zullen doen.
    Veel liefs van mij en Ania xxx

• 28 Januari 2014 - 22:22

Ghita En Gerard:

Lieverds, jullie reisverslag klinkt nu al als een beschrijving uit een droomreizen brochure. Bijzondere dieren, spannende avonturen en een prachtig azuurblauwe zee omringd door zilverwitte stranden. Zucht... Wat heerlijk!
    Ik (papa) weet wat het is om met een stel zeer luidruchtige engelse om je heen te hebben, zeker na een engelse voetbalwedstrijd hihi.
    Net gekeken op internet waar jullie vandaag heen zijn geweest, de Waiheke Island, wat is het geweldig daar, echt top. In Nederland wordt het waarschijnlijk nu voor het eerst echt winter, dus de schaatsen gaan weer uit het vet. Bij jullie denk ik dat het de surfplank wordt ;-).
    We wensen jullie een onvergetelijke tijd.. Dat je van de ene verbazing in de andere valt... Rondtrekkend in jullie wicked car :,)
    Dikke zoen van ons!!

• 29 Januari 2014 - 13:52

Ingrid:

Hey,

Jullie zijn nu al het goed is in Nieuw-Zeeland.
    Lekker genieten van het mooie weer en de mooie natuur en omgeving.
    Even langs Ruakaka rijden hoor.Daar woonde mijn tante en Auckland is ook mooi.
    Dag Aranka en Daniel veel plezier.

gr. Ingrid (we missen je, vooral op zondag)

• 29 Januari 2014 - 21:46

Joop En Liesbeth:

Lieve Aranka en Daniël ,

Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten , het lijkt ons een prachtig land!
    En dan trekken met de camper, super, een hele fijne reis wensen we jullie!

Groet en liefs van Joop en Liesbeth

• 12 Februari 2014 - 12:40

Kellie:

Heee arankie en daniel!

Snap nog steeds niks van blog ding, maar ik hoor alle verhalen en zie de foto's. Geer liet foto zien dat jullie op strand zaten in zon met een drankje en wij hadden regen en koude wind :'(
    Wat ik egt heel gaaf vind is jullie zieke bus!! Zowieso overkopen en importeren naar Nederland haha! Heel veel plezier en ik hoor wel van moeders en geer de updates ;)

Ps vergeet niet een foto te maken van een kiwi :D

Groetjesss kelvin