Laatste stukje Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Laatste stukje Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Australië

Door: Aranka Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Aranka

14 Mei 2014 | Australië, Sydney

Terug in "Noosa" van "Fraser Island" was er een "after party" voor ons georganiseerd met lekkere hapjes en een hele goede band. De dag erna hebben we nog gesurfd en de dag afgesloten met een groeps-barbecue in het park. Toen we de volgende dag weg wilden rijden kregen we de auto niet meer aan de praat, de accu was leeg. Door de wegenwacht opgeladen en wel reden we verder naar "Tin Can Bay" waar ze elke ochtend wilde dolfijnen voeren. De volgende dag reden via "Bundaberg" (met een flesje Bundaberg rum rijker) naar 1770 (waar James Cook als eerste aan land kwam in Queensland). Dit was de laatste plek waar je kon surfen tot aan Cairns, hier hebben we goed gebruik van gemaakt en heerlijk een halve dag gesurfd. De volgende stop na een lange rit was "Airlie Beach" waar onze tocht naar de "Whitsunday Islands" begon. Drie dagen op een luxe cruise catamaran: privé kamer, jacuzzi, ruim ligdek, prachtige stranden, snorkelen, heerlijk eten, gezellige mensen, prachtige zonsopgangen en zonsondergangen, veel mooie vissen, leuke bemanning en heel veel zon beschrijft onze Whitsunday trip. Na terugkomst was het bijkomen aan de "Lagoon" (een nep strand aan land) terwijl we het gevoel hadden nog steeds op de boot te zitten. Ook hier hadden we weer een afterparty die eindigde in een gezellige bar met live muziek en een biertje in de hand. Daarna reden we verder naar "Townsville" waar we de ferry naar "Magnetic Island" hadden gepakt. Dit was een prachtig bebost eiland waar we een "Koala Village" bezochten. We mochten hier een reuze Kaketoe zonnebloempitten voeren met onze mond, op de foto met een koala, vijf soorten salamanders, een wombat, een krokodil, een schildpad en een python vast houden. Genoeg foto-materiaal. Na dit grote avontuur reden we via de hoogste waterval van Australie (268 meter hoog) door naar "Mission Beach" waar we hebben gegeten met een stel dat we eerder zijn tegen gekomen. Daarna zijn we via "The Tablelands" met haar vele watervallen, bergen, meren en vogelbekdieren naar "Cape Tribulation" gereden waar we een aantal wandelingen door het regenwoud hebben gemaakt. De laatste nacht sliepen we in "Port Douglas" waar we heerlijk in een Italiaans restaurantje hebben gegeten. De volgende ochtend leverde we onze camper in in "Cairns" en moesten we weer in een hostel (in een romantisch stapelbed) slapen. In Cairns hebben we lekker aan "the lagoon" gelegen, uit eten geweest, biertjes gedronken in een party hostel en weer leuke mensen ontmoet van het surfkamp. Ook hebben we hier een dagtrip met de boot naar het "Great Barrier Reef" gedaan waar we voor het eerst hebben gedoken!! We vonden het zo leuk dat we meteen ook een tweede duik hadden gedaan. We hebben "Nemo's", haaien en nog meer prachtige vissen gezien en een enorme "Wallie" vis ge-aait over zijn lippen. Toen zijn we naar Sydney gevlogen en hebben we onze laatste nacht en dag doorgebracht op "Bondi Beach", waar we zelfs nog een uit het water springende walvis hebben gezien vanaf de kant. Vandaag vliegen we via Taipei door naar Thailand waar weer een heel ander avontuur op ons wacht! :)

• 14 Mei 2014 - 12:33

Kelvin:

Hee Arankie en Daniël,

Ziek veel leuke dingen weer beleeft :O En elke keer surfen! Jaloersss!! Wist niet dat jullie nog de geschiedenis van Australië uit 1770 gingen bezoeken haha Hoe kon je eigenlijk een krokodil vasthouden? Ben echt benieuwd naar jullie nieuwe foto's. Een goede reis naar Thailand en ik wens voor jullie dat het daar net zo leuk zal zijn :)

Greetings, Kelvin

• 14 Mei 2014 - 13:08

Tineke Van Der Haar:

Wat is ook dit weer een superheerlijk reisverslag. Ook vanachter mijn pc, ervaar ik het als een ware luxe om jullie wetens- en wederwarigheden te lezen. Ga misschien een uitgeverEI (haha) beginnen. Wie weet kunnen daar straks een EI kwijt over alle boeiende uitjes. Tsja, hoef hier geen 'geniet ervan' aan toe te voegen, want ook dat is meer dan duidelijk! Maar doe het toch! ENJOY! Veel liefs, Tineke.

• 14 Mei 2014 - 13:28

Kristine:

Klinkt weer geweldig joh!! Ik ben ook op heel veel plekken geweest die jullie boven hebben omschreven! Superleuk!! Genietse nog!! xxx

• 14 Mei 2014 - 21:38

Wim & Miep:

We hebben weer genoten van jullie verslag blijf heerlijk genieten Dikke knuffel van ons.
    Liefs Wim & Miep

• 14 Mei 2014 - 21:58

Mama:

Allemachtig prachtig, bijna teveel om te verwerken...
    hebben de dieren jullie ook vastgehouden??
    zal wel een heel aparte ervaring zijn geweest en de lippen van een Wallie??!
    ik ben heeeeel benieuwd hoe dat zou voelen.
    fantastisch verhaal weer, liefs en dikke kussen

• 17 Mei 2014 - 17:40

Ghita:

Lieverds, we lezen dat jullie na iedere belevenis een afterparty hebben :-) Dat is de instelling! Vieren dat je iets gevierd hebt.. Haha. Wij hebben vandaag de koffer ingepakt voor wel TWEE weken vakantie! We hebben er natuurlijk ontzettend veel zin in...
    Spannend Bangkok, maar gelukkig zijn jullie nu al weer op reis door bijzonder Thailand. Het zal beslist een cultuurschok worden :,) heel veel plezier en dikke zoen van papa en Ghita