Noord- Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Noord- Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Noord- Thailand

Blijf op de hoogte en volg Aranka

29 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Aangekomen in Thailand pakten wij de taxi naar Bangkok, en natuurlijk werden we meteen opgelicht door de taxichauffeur. Chaos, kleine mensen, marktjes op de straat, stank, goedkoop en erg WARM! We aten die avond voor 50 cent een heerlijke "dumpling soep" op straat tussen allemaal Thaise mensen. De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt, met een Thaise professor gesproken, lekker gegeten, bij een reisbureau geweest, markten en tempels bezocht en eindelijk na vijf maanden weer een kapper bezocht, en weer zijn we vele malen opgelicht. Iedereen adviseerde ons om Bangkok te verlaten in verband met de politieke onrust dus pakten wij de volgende dag de trein naar "Ayuthaya" (een oude hoofdstad van Thailand wat bestaat uit oude ruïnes). Ons guesthouse was een paradijs, het leven was rustiger en we werden omringt door prachtige oude tempels. Daar hebben we met een "tuk-tuk" een tour gemaakt langs heel veel prachtige, gouden tempels. De volgende dag reden we met de bus naar "Sukhothai" (een andere oude hoofdstad van Thailand met nog mooiere oude ruïnes). We hebben hier met een fiets heerlijk rond gereden en heel veel boeddha's en tempels gezien. De volgende stop was "Chiang-mai" hier verbleven we in een heerlijk hotel met zwembad waar we elke dag gebruik van hadden gemaakt. Het was een geweldige stad met veel eet-tentjes, barretjes en leuke winkeltjes. We zijn een dag naar een olifantenfarm geweest waar we een eigen olifant toegewezen kregen die we een hele dag mochten verzorgen: eten geven, wassen, rijden naar een waterval, wassen bij de waterval en een heerlijke Thaise lunch. Het was een geweldige ervaring om met deze lieve beesten op te trekken. De dag erna hadden we een fiets gehuurd en veel tempels bezocht, die avond zijn we naar de "night bazaar" gegaan om souvenirs te kopen. Wel moesten we door de staatsgreep tien uur 's avonds weer terug zijn. De volgende dag deden we een kookcursus, waar we op de markt over Thaise ingrediënten leerden, en daarna verschillende Thaise gerechten hebben gekookt en niet te vergeten alles hebben opgegeten. 's Avonds zijn we naar een Thaise "Muay Thai" vechtwedstrijd geweest waar de mannen in bosjes neervielen. De dag erna bezochten we "The tiger kingdom" waar we met enorme en jonge tijgers in de kooi mochten om ze te aaien en mee op de foto mochten gaan. Dit was erg indrukwekkend. Daarna reden we naar een tempel boven op een berg waar je prachtig uitzicht over "Chiang-mai" had. De volgende dag kwamen we na drie uur haarspeld bochten door de bergen aan in Pai waar we sliepen in prachtige privé bungalows voor een tientje met z'n tweeën. Hier hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen, smoothies gedronken, pannenkoekjes gegeten en een scooter gehuurd om de omgeving te verkennen met veel mooie watervallen en een canyon. Het was een heerlijk "lay-down" dorpje in de prachtige bergen. Daarna weer terug naar Chiang-mai waarvan we vandaag vliegen naar de zuidelijke eilanden van Thailand, te beginnen bij "Koh Samui".

• 29 Mei 2014 - 07:07

Philip:

Wat een mooie laatste ronde....

• 29 Mei 2014 - 08:20

Liesbeth:

Goedemorgen lieve mensen
    Wauw wat een prachtig verhaal!
    Het moet jullie toch allemaal gaan duizelen, als je zoveel ziet en meemaakt.
    Wat goed van jullie om uit Bangkok weg te gaan, wat is het een prachtig vervolg geworden.
    Ik lig hier wakker te worden op Hemelvaartsdag met een haast paradijselijk verhaal.
    Wat een geweldige reis en een ervaring voor de rest van je leven.
    Het zit er bijna op, dank voor het delen, wat hebben we genoten.

Groet en dikke knuf Joop en Liesbeth

• 29 Mei 2014 - 08:45

Ghita En Gerard:

Lieverd, wat fijn dat jullie na de cultuurschok weer zo genieten! Het straalt van de foto's en het verslag af. Waar we ons nu al op verheugen, na het jullie weerzien!, zijn jullie Thaise kookkunsten... en dan in onze keuken.. Haha.
    Www.kannietwachten.nl
    Dikke zoen papa en Ghita

• 29 Mei 2014 - 09:50

Ronald:

Klinkt allemaal weer fantastisch. Na een zeer mooi Australië en Nieuw Zeeland, nu cultuur snuiven in Thailand. Wat een belevenissen!
    Vanaf vandaag lekker gaan genieten van de rust en alle indrukken in het zuiden van Thailand.
    Ja ja, het einde komt in zicht.

• 29 Mei 2014 - 11:35

Sabine:

Waaaaah dat klinkt Top,
    wat een super reis, en omdat ik daar zelf ben geweest en ook omdat ik daar zo heb genoten.
    Jullie hebben echt een fantastisch mooie reis zeg, en heel leuk dat in alle verslagen te lezen.
    Geniet nog daar liefs Ron en Sabine.

• 29 Mei 2014 - 14:20

Mama:

Waanzinnig mooie foto's en jullie stralen. Zalig te zien hoe heerlijk jullie het hebben. Xxxx