Melbourne - Reisverslag uit Eden, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Eden, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Aranka Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Aranka

22 Maart 2014 | Australië, Eden

Aangekomen in Australië, (Melbourne) hadden we een week de tijd om deze stad te verkennen, daarna zouden we met een camper de Oost-kust van Australië afreizen "up to Cairns". We zijn naar een oude gevangenis van Melbourne geweest waar "Ned Kelly", de beruchtste crimineel van Australië gevangen had gezeten en opgehangen was. De toeristische "Queen Victoria markt" bezocht, een gokje gewaagd in het "Crown Casino", een tour gehad in de "Rod Laver Arena" waar we de douches van Rodger Federer hebben gezien. Toevallig belandden wij in het drie daagse "Moomba festival" met springende wakeboarders bij de wereld kampioenschappen op de rivier, kermis, lekkere eet tentjes, live optredens en elke dag vuurwerk om tien uur. We kregen van de locals te horen dat we een goed weekend hadden uitgezocht om Melbourne te bezoeken. Toen we in onze "luxe" camper (hoog dak, ingebouwde pitjes, magnetron!! Koelkast!! Meer berg ruimte) de stad verlieten werden wij uitgezwaaid door het geluid van gierende banden van de formule 1 races van de "Grand Prix". Onze eerste missie: "the Great Ocean Road", is na de eerste wereld oorlog uitgehakt door de terug gekeerde militairen als eerbetoon aan hun gesneuvelde kameraden. De route langs de ruige kustlijn was prachtig! Hoogte puntjes: de surfers op "Bells Beach", "De Twaalf Apostelen" en "The Bay of Islands". Onze volgende spot was "Phillip Island", hier hebben we Suzanne en Joris weer ontmoet. Dit keer hebben we samen de Dwerg Pinguïns bekeken die met schemer vanuit de zee, over het strand waggelend op zoek gingen naar hun eigen holletje in de duinen. Hier hebben we ook onze eerste wilde Walibi's gespot (zelfs op de rotonde) en moesten we eerst onder de auto kijken voor pinguïns toen we terug reden. De volgende dag hebben we de camper meteen off road getest over een trilweg, en hij doet het nog, pfoe! Met Joris en Suzanne op het "privé" strand gelegen (één iemand langs zien lopen),bij een Winery wijn geproefd en daarna in het heerlijke zonnetje samen de ultieme "barbie avond" beleefd op een van de vele gratis barbecues in Australië. De volgende dag zijn we doorgereden naar "Wilsons Promontory" (een schiereiland en tevens het zuidelijkste puntje van Australië) waar we ons bij de eerste ontmoeting met een "Wombat" wezenloos geschrokken zijn. Dit is een mega-hamster van dik een halve meter groot die knort als een varken, we kwamen hem midden op het pad tegen. Mooie stranden die "Squeezen" (piepen onder je voeten) en 's nachts op weg naar de toilet hertjes, wombats en konijnen op de weg. Op het "wild-life-track" hebben we met ons hart in onze keel veel wilde Kangaroos, slangen en Emu's gespot. Daarna zijn we doorgereden naar "ninety mile beach" waar we na een wijntje op het strand (waar weer niemand was) op een gratis privé kampeerplaats midden in de duinen hebben geslapen. De dag erna zijn we verder gereden naar "Raymond Island" waar de koala beren in elke "Gum Tree" bleken te zitten en de Kangaroos overal vrolijk rond hupsten.

• 22 Maart 2014 - 11:59

Liesbeth:

Lieve Aranka en Daniël ,

Wat is dit weer een prachtig verhaal, feesten en de rust van eenzame strandjes en
    ontmoetingen met ( enge) beesten.
    Heel bijzonder!
    Wat leuk dat jullie ook Joris en Suus weer hebben ontmoet!
    Een geweldige belevenis maken jullie mee!
    Hier in Nederland begint de lente!
    We genieten weer van af en toe zon en de bomen die weer knoppen krijgen!
    Verder alles oké hier!
    Gezondheid en een prachtige voortzetting van jullie reis wensen we jullie toe!!!

Gr. en lfs Joop en Liesbeth

• 22 Maart 2014 - 13:48

(schoon)mama:

Lieve Aranka en Daniel,
    Wat een mooi avontuur weer. zo van het feestelijke stadse leven, naar de middle of nowhere, helemaal de stranden voor jullie zelf. Ik kan het voor me zien.
    Gelukkig iets meer ruimte in jullie camper, maakt het vast prettiger. Alhoewel er genoeg afleiding zal zijn.
    Geweldig verhaal en de beesten zullen inderdaad wel eng zijn geweest.Dapper dat jullie dat samen aangaan en hopelijk voorzichtig genoeg.... heel veel liefs en op naar het volgende avontuur!
    XXXXXXXXXXXXX

• 22 Maart 2014 - 22:41

Ghita En Gerard:

Lieve schatten,
    Wat een reis! Wat een belevenissen! Jullie doen een jaar in een maand.. haha. Wat gaaf dat jullie nu zoveel bijzondere dieren van zo dichtbij leren kennen. Je hebt nu toch wel zo'n mooi, harig hoesje om de pook van de camper, Daniel?!
    Zo fijn om over zoveel samen genieten te lezen. Lieverds, we lezen steeds jullie verhalen met een dikke glimlach op ons gezicht. Geniet lekker door en een dikke zoen van (schoon) pappa en Ghita

• 22 Maart 2014 - 23:35

Wim & Miep:

Het was weer een leuk en avontuurlijk reisverslag helemaal te gek wat jullie allemaal zien/ en meemaken
    Het is natuurlijk heel fijn even een stuk strand voor jullie alleen te hebben en van de mooie natuur en de zon te genieten. Wat zullen jullie al een boel foto's hebben leuk als je weer thuis zijn en later om er dan samen nog eens naar te kijken.

Dikke knuffel van ons.

• 23 Maart 2014 - 20:21

Ingrid Hartong:

Hoi Daniel en Aranka,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Zo te lezen vermaken jullie je prima en doe je behoorlijk wat ervaringen op. Geniet maar lekker van deze ervaringen en heel veel groetjes uit Nederland van ons.

• 24 Maart 2014 - 21:04

Mariëtte:

Hi schatten!

Wauw wat maken jullie allemaal veel mee! Echt zo leuk om te lezen. Ik ben jaloers dat jullie die pinguïns hebben gezien, omg hahaha. Heel plezier! Kus vanuit mn bedje in Amsterdam

• 24 Maart 2014 - 21:17

Monique:

Hallo Aranka en Daniel,

Echt leuk om jullie verhalen te lezen en wat een mooie foto's.

Geniet ervan.

Liefs Monique