Rondom Sydney - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu Rondom Sydney - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Aranka Jacobs - WaarBenJij.nu

Rondom Sydney

Door: Aranka Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Aranka

06 April 2014 | Australië, Coffs Harbour

Onze koers ging verder richting Sydney, onderweg hebben we nog "The Genoa Peak" beklommen en daar onze eerste "lyre bird" gespot (Een soort pauw met goud/gele veren). De volgende stop was bij het "Killer Whale Museum" in Eden dat het verhaal vertelde van een bijzondere samenwerking tussen een groep orka's en walvisjagers. (De orka's seinden naar de walvisjagers als er een walvis in de buurt bij de kust was, dreven samen met de jagers de walvis in het nauw en mocht als dank daarvoor de tong en de lippen van de walvis opeten, daarna namen de jagers de gedode walvis mee aan land) best spectaculair vonden wij! Ook hebben we na een lange tijd simpel camping voedsel gegeten te hebben, een keer heerlijk geluncht bij een restaurantje met zeezicht. Hebben in een nationaal park gekampeerd en hier op ons eigen vuur heerlijke hamburgers gebakken. Hebben in een historisch dorpje "Tilba Tilba" lekkere "chicken pie" gegeten, en daarna op het strand kangaroo's geaaid! "Blow holes" en "The Sea Cliff Bridge" bekeken (de namen zeggen al genoeg). Eindelijk waren we ten hoogte van Sydney en reden we door naar het prachtige en grote nationale park "The Blue Mountains". Waar we de vele Kaketoes op de camping biscuit hebben gevoerd. Regen, regen en mist.... Oftewel we zagen niets en werden kleddernat. De steilste trein, een wandeling door het "REGENwoud" en de bioscoop was onze redding. De laatste ochtend konden we "the three sisters" (waar het gebied bekend om staat) gelukkig nog ontmoeten.
"The Hunter Valley" was onze volgende stop. Ongeveer 150 "wineries" in een kleine vallei, wat betekende dat we twee dagen heerlijk gratis wijn gingen drinken in de prachtige gebouwen van de bekende Australische wijngaarden. Ook hebben we hier een "toetjesbar" (waar ze alleen maar toetjes serveerden :), een chocolademuseum voor bejaarden en een bierbrouwerij waar karaoke populair was bezocht.
Daarna zijn we door getuft naar Nelson Bay (waar de zon eindelijk weer scheen). Hier hebben we "ge-zandboard", we werden door een "four wheel drive bus" midden in de duinen gedropt waar we een plank (soort simpel snowboard) kregen, op de duin moesten klimmen en daar vanaf mochten glijden. Het ging harder dan verwacht, was super leuk om te doen maar wel slopend in de hitte. Na een prachtig uitzichtpunt zochten we een camping op en gingen we heerlijk zwemmen in een prachtige baai. Daar hadden we vier jongens ontmoet waarmee we 's avonds "Goon" (vieze wijn in pakken van vier liter voor acht dollar) hebben gedronken met de volgende dag flinke hoofdpijn als gevolg.
De volgende dag reden we via "Seals Rock" waar we in het bekende kristal heldere water hebben gezwommen door naar "Port Macquarie" waar we heerlijk aan het strand gelegen hebben, onze eigen aardbeien hebben geplukt en naar een "Koala Hospital" zijn geweest.
De volgende rit ging naar "South West Rocks" waarbij we onderweg allebei een "pie" hebben gegeten bij een van de top vijf "pie shops" van Australië. Daar aangekomen hebben we een oude gevangenis bezocht waar ze de gevangen een dijk lieten bouwen. Hier hebben we op een camping plek aan het strand geslapen en weer heerlijk gebarbecued. Daarna reden we via "Nambucca Heads" waar we heerlijk gezwommen hebben tussen de zee en zandbanken in naar "Coffs Harbour".

• 06 April 2014 - 17:29

Rijna:

hi hi,
    wat een geweldige verhalen. Ik geniet er volop van. Super wat jullie zien en beleven. Lieverds, ga zo door!
    Rijna

• 06 April 2014 - 17:32

Mama:

Wat een reis! Wat een belevenissen en afstanden. Wel goed dat jullie je niet laten tegenhouden door het weer.Al zal het echt wel leuker zijn met een heerlijk zonnetje. Klinkt ook lekker sportief, kunnen jullie lekker het luie zweet er even uitwerken... heel erg leuk geschreven ook.
    Heel veel liefs van onsXXXXXX

• 06 April 2014 - 22:57

Carolina:

Wat een prachtige reis maken jullie en wat een mooie verhalen dit is echt genieten.

Hartelijk dank Opa en Carolien.

• 07 April 2014 - 08:06

Wim & Miep:

Lieve Daniel en Aranka,

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag.
    Dikke knuffel van
    Wim & Miep

• 09 April 2014 - 16:44

Opa Henk:

Geweldig wat jullie allemaal beleven. Wij zijn erg jaloers. Wij genieten iedere keer weer van jullie verhalen. Je kan het ook prachtig vertellen. Geniet nog maar lekker een poosje door.

Heel veel liefs van mij en Ania xxxxx

• 14 April 2014 - 12:43

Simone:

Zo gaaf wat jullie daar allemaal doen! en de fotos op facebook zijn geweldig! Blijf genieten van het lekkere eten, de drank, de gastvrije mensen, het heerlijke weer en het prachtige land! xx